طراحی سایت ، بهینه سازی سایت طراحی سایت ، بهینه سازی سایت .

طراحی سایت ، بهینه سازی سایت

سئو داخل سایت و سئو خارج صفحه چه تفاوت هایی دارند؟

 تفاوت سئو داخل سایت و سئو خارج صفحه را در این مقاله توضیح می دهیم. سئو داخل سایت و خارج از سایت ، که به اصطلاح سئو داخلی و خارج از صفحه شناخته می شود ، دو مولفه اصلی فرایند بهینه سازی موتور جستجو (سئو) هستند. برای افزایش بازدید سایت و قرار گرفتن در رتبه های بالای نتایج موتور جستجو و برای رتبه بندی بالاتر ، باید تفاوت بین این دو و نحوه استفاده بهتر از آنها را درک کنید.

سئو داخلی سایت چیست؟

سئو داخلی سایت فرایند دوستانه سازی موتور جستجوی وب سایت شما است.

به عبارت ساده ، این بدان معنی است که عناصر خاصی را در وب سایت خود تنظیم می کنید تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای وب سایت شما را بررسی و درک کنند.

هرچه اطلاعات و داده های بیشتری از سایت شما بدست آورند ، شانس شما برای داشتن رتبه بالاتر در فهرست آنها بیشتر است.

اولین کاری که باید هنگام بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو و به ویژه گوگل انجام دهید و رفع مشکلات احتمالی مربوط به سئو داخلی است.

مهمترین عناصر سئو داخلی سایت

مقالات جستجوگرها

چه تفاوتی بین سئو داخلی سایت و خارج از سایت وجود دارد؟

سایت در مقابل سئو خارج از سایت

سئو داخلی سایت و خارج از سایت ، که به اصطلاح سئو داخلی و خارج از صفحه شناخته می شود ، دو مولفه اصلی فرایند بهینه سازی موتور جستجو (سئو) هستند. برای حداکثر قرار گرفتن در معرض نتایج موتور جستجو و برای رتبه بندی بالاتر ، باید تفاوت بین این دو و نحوه استفاده بهتر از آنها را درک کنید.

سئو داخلی سایت چیست؟

Onsite سئو فرایند دوستانه سازی موتور جستجوی وب سایت شما است.

به عبارت ساده ، این بدان معنی است که عناصر خاصی را در وب سایت خود تنظیم می کنید تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای وب سایت شما را خزنده و درک کنند.

هرچه اطلاعات و داده های بیشتری از سایت شما بدست آورند ، شانس شما برای داشتن رتبه بالاتر در فهرست آنها بیشتر است.

اولین کاری که باید هنگام بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو و به ویژه گوگل انجام دهید و رفع مشکلات احتمالی مربوط به سئو داخلی است.

مهمترین عناصر سئو داخلی سایت

 

درست کردن سئو داخلی سایت کار سختی نیست. تعدادی از موارد وجود دارد که می توانید بررسی و اصلاح کنید و چند اشتباه برای جلوگیری از تنظیم همه چیز به روشی که باید از آنها جلوگیری کنید.

مهمترین عناصر سئو داخلی عبارتند از:

عنوان صفحه و توضیحات شما

اگر اهل سئو هستید ، حتماً این را میلیون بار خوانده اید و این به این دلیل است که یکی از مهمترین فاکتورهای سئو است.

عنوان صفحه و توضیحات همان چیزی است که موتورهای جستجو هنگام خزیدن یک صفحه ابتدا "می خوانند".

اگر عناوین و توضیحات شما به روشی که خزنده های موتور جستجو می خواهند بهینه نشده باشند ، شما وظیفه آنها را دشوارتر می کنید و این به نفع شما نیست.

عناوین و توضیحات خود را چگونه بهینه می کنید؟

قوانین ساده است:

عنوان را نزدیک به 60 کاراکتر و توضیحات را بیش از 150 کاراکتر نگه ندارید.

از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید ، یعنی از اضافه کردن کلمات کلیدی در عناوین یا توضیحاتی که منطقی نیستند ، اما سعی کنید ایده خوبی در مورد صفحه به موتورهای جستجو و کاربران ارائه دهید.

یک روش خوب در هنگام بهینه سازی این موارد ارائه عناوین و توصیفاتی جذاب است و کاربران را به کلیک ترغیب می کند اما در عین حال اطمینان حاصل می کند که مربوط به مواردی است که افراد می توانند جستجو کنند (مربوط به محتوای صفحه است)

ابزارهای زیادی برای کمک به شما در بهینه سازی عناوین خود وجود دارد ، من بیشتر اوقات از semrush استفاده می کنم و روند کار به شرح زیر است:

به عباراتی که کاربران می توانند برای یافتن صفحه شما استفاده کنند ، فکر کنید

این سوالات را از طریق گوگل  ، Semrush ، ابزار کلمات کلیدی گوگل منتقل کنید تا از میزان جستجو ، دشواری کلمات کلیدی و مواردی که دیگران به عنوان عنوان برای آن سوالات استفاده می کنند ، مطلع شوید.

مشخص کنید کدام کلمات کلیدی (ترجیحاً کلمات کلیدی دم بلند) برای صفحه شما مناسب هستند

سعی کنید آن کلمات کلیدی را در عناوین خود بگنجانید و در عین حال لحنی دوستانه و جالب داشته باشید.

مثلا:

عبارت جستجو: "مزایای موز"

کلید واژه (بعد از تحقیق): "فواید موز برای سلامتی"

عنوان: "10 مزایای شگفت انگیز خوردن روزانه موز برای سلامتی"

توضیحات: ‘خوردن روزانه موز تعدادی از فواید سلامتی را به همراه دارد. شماره 3 شگفت انگیز است و قطعاً شما را شگفت زده خواهد کرد! در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه. '

برچسب H1

یک صفحه بهینه سازی شده باید فقط یک برچسب H1 و چندین برچسب h2 ، h3 داشته باشد. برچسب h1 معمولاً همان عنوان صفحه است (البته لازم نیست کاملاً یکسان باشد).

یک راه سریع برای اینکه بفهمید صفحه شما از این قانون پیروی می کند این است که روی هر کجای صفحه خود کلیک راست کرده و از فهرست بازشو VIEW SOURCE را انتخاب کنید.

سپس CTRL-F را کلیک کنید تا کادر "Find" را باز کنید و H1 را جستجو کنید. اگر بیش از دو مورد از

و مشاهده کردید ، از توسعه دهنده خود بخواهید آن را برطرف کند تا صفحه فقط یک برچسب H1 داشته باشد.

متن ALT برای تصاویر

اگر از تصاویر درون متن خود استفاده می کنید (و باید این کار را انجام دهید) ، باید مطمئن شوید که متن ALT دارای ارزش معناداری است که به موتورهای جستجو در مورد محتوای تصویر و چگونگی ارتباط آن با صفحه شما نشان خوبی می دهد.

به عنوان مثال برای تصویر زیر ، من متن ALT را روی "اصول سئو داخلی سایت" تنظیم کرده ام.

لینکسازی داخلی

من شاید بزرگترین طرفدار لینکسازی داخلی باشم و این به این دلیل است:

آنها تجربه کاربر را افزایش می دهند

استفاده از آنها "ایمن" است

آنها به موتورهای جستجو کمک می کنند صفحات بیشتری را از وب سایت شما کشف کنند

آنها به شما کمک می کنند محتوایی کاملاً مرتبط با یکدیگر ایجاد کنید

آنها نرخ پرش یک وب سایت را کاهش می دهند

آنها به شما کمک می کنند تا خوانندگان را به مهمترین صفحات وب سایت خود هدایت کنید.

برای جزئیات بیشتر پست من را در مورد بهترین روش های لینکسازی داخلی بخوانید اما به عنوان یک قاعده کلی ، هنگام بررسی سئو سایت داخلی سایت خود ، مطمئن شوید که صفحات شما دارای لینک های داخلی هستند که برای دیدن و کلیک کاربران مفید است.

دسترسی

اگر موتورهای جستجو نتوانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند ، هیچ یک از تکنیک های فوق مفید نخواهد بود.

شما باید اطمینان حاصل کنید که دسترسی خزنده ها به صفحات خود را به طور تصادفی مسدود نمی کنید.

بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا در قابلیت دسترسی مشکلی دارید ، ثبت وب سایت خود در کنسول جستجوی Google و اجرای ابزار "URL INSPECTION" است.

با انجام این تست ، گوگل به شما می گوید که آیا موضوعی وجود دارد که مانع از ایندکس شدن درست وب سایت شما شود.

علاوه بر این ، برای یافتن و رفع خطاهای خزیدن می توانید از سایر گزارش های کنسول جستجوی Google استفاده کنید.

محتوا

من نمی توانم به اندازه کافی بر اهمیت محتوای با کیفیت بالا ، جالب و منحصر به فرد در کل فرآیند جستجوگرها تأکید کنم.

اگر محتوایی ندارید که این ویژگی ها را داشته باشد ، معامله با سئو داخلی یا خارج از صفحه بی فایده است.

من در اینجا به جزئیات زیادی در مورد محتوا نمی پردازم ، شما می توانید پست من را در مورد محتوای همیشه سبز بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه محتوایی را بسازید که دارای رتبه خوبی باشد و همچنین این پست که توضیح می دهد چه مدت باید مقاله خود را تهیه کنید.

آنچه که شما باید همیشه هنگام کار با وب سایت ها و بازاریابی دیجیتال در ذهن داشته باشید این است که محتوا همیشه باید در درجه اول قرار گیرد و بعد از آن به سایر موارد.

سایر عوامل سئو داخلی سایت:

علاوه بر موارد ذکر شده ، سایر عوامل سئو که باید هنگام انجام بهینه سازی داخلی سایت در نظر گرفته شود عبارتند از:

URL های خوب قالب بندی شده (کلمات جدا شده با "-")

استفاده مناسب از آرد سوخاری

استفاده از داده های ساخت یافته

سرعت وب سایت

سازگاری با موبایل

شفافیت (که پست را نوشت)

لینک های شکسته

به درستی 404 صفحه پیکربندی شده است

برای مشاهده لیست کاملی از فاکتورهای جستجوگرها ، به لیست بررسی سئو من نگاهی بیندازید.

سئو خارج از سایت چیست؟

من زمان بیشتری را به بحث در مورد سئو داخلی سایت اختصاص داده ام ، زیرا فکر می کنم این اولین قدم شما قبل از فکر کردن در مورد سئو خارج از سایت است.

با این وجود سئو خارج از صفحه به همان اندازه مهم و ضروری است.

سئو خارج از سایت به اقداماتی گفته می شود که می توانید برای تبلیغ وب سایت خود در وب (علاوه بر تبلیغات) انجام دهید.

متداول ترین روش ها:

لینک هایی که از وب سایت های دیگر به وب سایت شما اشاره می کنند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی.

ساخت بک لینک

هنگامی که کاربر در حال تایپ یک پرس و جو در جعبه جستجو (موتورهای جستجو) است ، باید تصمیم بگیرد که کدام وب سایت ها را در موقعیت های اول SERPS نشان دهد و نظمی که به آنها نشان می دهد.

برای اینکه بتوانند این کار را به روشی انجام دهند که کاربران آنها را از نتایج راضی نگه دارد ، آنها از چندین فاکتور (گوگل بیش از 255 فاکتور رتبه بندی سئو را استفاده می کند) در الگوریتم های رتبه بندی خود استفاده می کنند.

الگوریتم ها از طریق لینک هایی که به یک وب سایت هدایت می شوند تحت تأثیر قرار می گیرند (مثبت یا منفی).

اگر لینک ها از وب سایت های معتبر و مرتبط باشد ، به عنوان "رأی اعتماد" در نظر گرفته می شوند و می توانند به رتبه بندی بالاتر یک وب سایت کمک کنند.

اگر از طرف دیگر اگر آنها از وب سایت های بی کیفیت می آیند ، می توانند رتبه بندی وب سایت خاص را کاهش دهند یا حتی آن را به دردسر بیندازند (فکر کنید مجازات های گوگل).

طی سالها بحثهای زیادی درمورد لینکسازی طبیعی درمورد لینک های طبیعی و غیرطبیعی در جامعه سئو انجام شده است ، اعمال "مجاز" و روشهایی که به عنوان کلاه سیاه در نظر گرفته می شوند اما بسیاری از مردم هنوز درمورد نحوه برخورد با این روند سوال دارند.

برای درک نحوه استفاده صحیح از لینک سازی ، باید بدانید که گوگل در مورد لینکسازی چه می گوید.

به طور خلاصه ، گوگل هر نوع لینکی را که به قصد دستکاری الگوریتم خود ایجاد شده است غیر طبیعی می داند.

بسیاری از لینکهای غیر طبیعی در نهایت منجر به مجازات می شود.

این بدان معنی است که شما نباید به منظور افزایش رتبه خود اقدام به خرید ، فروش ، مبادله یا درخواست بک لینک کنید.

با خیال راحت چه کاری می توانید انجام دهید؟

عادت به ایجاد لینک (به خصوص از سایت های بی کیفیت) نداشته باشید بلکه به دنبال لینک های طبیعی باشید.

لینک های طبیعی توسط وب سایت های دیگر به شما داده می شود زیرا آنها مطالب و وب سایت شما را جالب و قابل لینکدهی می دانند.

این ممکن است عجیب به نظر برسد اما بسیار بهتر از صرف وقت و تلاش برای ایجاد لینک هایی است که ممکن است شما را به دردسر بیندازد. 

شما به لینک ها احتیاج دارید ، اشتباه نکنید ، اما اگر محتوای خوبی داشته باشید و اگر می توانید با موفقیت مطالب خود را در مقابل افراد زیادی قرار دهید ، می توانید آنها را به طور طبیعی دریافت کنید.

بهترین راه برای دریافت بک لینک چیست؟

از طریق بازاریابی محتوا ، تاکتیک های تبلیغاتی محکم ، ارسال دقیق مهمان و بازاریابی در شبکه های اجتماعی.

بازاریابی محتوا می تواند به شما در انتشار مطالب مناسب کمک کند و تکنیک های تبلیغاتی خوب می تواند مطالب شما را در معرض دید افراد مناسب قرار دهد.

ارسال پست به عنوان مهمان داخلی سایتهایی که دارای اهمیت و اعتماد بالایی به گوگل هستند می تواند مزایای بیشتری نسبت به ایجاد ده ها لینک با کیفیت پایین داشته باشد.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی سریعترین راه برای تبلیغ محتوای شما به مردم است که ممکن است علاقه نشان دهد. انجام این کار همیشه آسان نیست ، شما به یک برنامه نیاز دارید و ممکن است مجبور شوید مقداری پول خرج کنید اما کار می کند و ایمن و محکم است.

در مقالاتی که در  آینده منتشر می کنیم نحوه دستیابی به لینک های طبیعی با استفاده از روش های فوق را با جزئیات بیشتر توضیح خواهم داد ، برای اهداف این مقاله مهم است که بدانیم سئو خارج از صفحه چگونه است و تفاوت آن با سئو سایت داخلی سایت چیست.

مقایسه سئو داخلی و خارجی ؛ به کدامیک احتیاج دارید؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد شما به هر دو نیاز دارید. اولین نگرانی شما این است که بهینه سازی سئو داخلی خود را انجام دهید تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای شما را درک کنند.

سپس ، هنگامی که محتوای با کیفیت کافی در وب سایت خود منتشر کردید ، می توانید به فکر سئو خارج از صفحه و چگونگی دریافت بک لینک طبیعی قوی از وب سایت های دیگر باشید که رتبه شما را بیشتر می کند.

برعکس شروع نکنید اگر وب سایتی از تمام ویژگی های آن برخوردار نباشد تا یک وب سایت عالی تلقی شود ، بنابراین کاندید مناسبی برای لینک های طبیعی نیست.

و این سیگنال دیگری به گوگل است که نشان می دهد هر لینکی به سایت منتهی می شود نتیجه عملکردهایی است که رهنمودهای آنها را نقض می کند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۰:۴۳ توسط:متخصص سئو موضوع: نظرات (0)